Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.08.2008 14:08 - Между духа и разума,разпънат на материя,виси човекът
Автор: daisynka Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2554 Коментари: 3 Гласове:
1

Последна промяна: 04.12.2009 19:33


   От своето сътворение съм разпънат между разума и духа. Това е моето човешко противоречие. Обречен съм на вечно раздвоение – такава е природата ми, такива са инстинктите и желанията ми. Правя грешки, защото се отдавам на чувствата там, където се изисква да мисля, а мисълта взема превес там, където трябва да са чувствата.

Дяволът ми предложи ябълката. Макар добре да знаех, че Създателят не ще прости дързостта ми, аз пренебрегнах заръките му. Воден от любопитния си дух, отхапах от познанието.

То ме дари с просветление. Научих се да обичам и да търся. Да обичам живота, да му се наслаждавам, да създавам и облагородявам, да раждам и отглеждам, да творя и завещавам. Да търся себе си и осъществявам мечтите си, да се стремя към бъдещето, надхвърляйки настоящето. Да ценя миналото и откривам поуките в него.

От познанието пропълзя в мен червеят на злото. Поисках да властвам над Създателя и природата, да бъда всемогъщ и безсмъртен. Научих се да мразя и да лъжа, да крада и убивам. Издигнах в култ материалното, а принизих морала. Имах дом, но пожелах още един. Разполагах с нужното ми, а алчността и жаждата ми за пари се разрастна застрашително. Манията ми да притежавам – било то коли, вили или яхти – разкъса в мен чисто човешките стремления. Унищожих в себе си истината, за да тържествуват мнителността и неверието.

Разпънах на кръст Божия син, пратен да спаси душата ми. Той бе жертвата на моето раздвоение. Уплаших се от силата на разума, която проповядваше. Почувствах се застрашен в егоизма си. Заедно с него умъртвих милосърдието и загубих пътя към изкуплението, пратен ми от Създателя. Пропилях шанса си за просветеление.

Сега вися, разпънат между духа и материалното, и поглеждам отстрани на своята история. Виждам трагичния си избор. Усещам болката от забитите в тялото ми пирони. Всеки един от тях символизира погрешна стъпка. Сълза се стича по лицето ми. Но вкусът и не е горчив...

Това е сълзата на моя Създател. Той не плаче от мъка за погубеното творение. Сълзата му е символ на съпреживените моменти. Той е стоял винаги зад мен, подтиквал е решенията ми, заедно с мен се е радвал или страдал от направения избор. Моето раздвоение е негово. Неговата сълза е моя...



Тагове:   Есе,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. cecobob - Моята сълза
03.08.2008 15:07
Дано все още имаме шанс за просветление. Аз вярвам. Поздрав за поста !
цитирай
2. kiarasoto - Това е пътя
03.08.2008 18:40
Създателят е част от нас и всичко,което казваш е истина.
цитирай
3. begetron426 - Създателят е в нас...
11.10.2008 14:44
Създателят е в нас, защото съдържаме всичко от първичната материя до човешкия мозък от не разумното до разумното. Принципът е на матрьошките и съдържа ограничението. Всяко по ниско стъпало влиза като основа в структурата на по-висшето. Остава да действа по-висшето, а по-нисшето е ограничено в действията си, за да се запази системата от разрушение. Затова разума трябва постепенно като се развива чрез познанието да се освободи от животинското като се хуманизира. Ако тръгнем обратно към по-нисшите стъпала ще констатираме верността на този принцип, защото при животните няма да открием разума, при неорганичната материя няма да открием живото и на първичното дъно ще намерим най-простата и неразумна материална субстанция съдържаща най-първичната информация като потенциал за развитие. Така при неорганичната, неразумна материя при атома изчезва молекулата, при елементарната частица изчезва атома, при структурирането на елементарните частици постепенно изчезва по сложната структура , докато се стигне до субстанцията, която единствено е съдържание на всичко съществуващо и развиващо се. Тази проста и лесно доказуема истина е плод на научното познание. Оттук нататък ще възникнат прекалено много въпроси, но в тяхното разрешаване се състои нашето развитие, което ще върви все повече към очовечаването ни.Поздрав!!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: daisynka
Категория: Лични дневници
Прочетен: 122771
Постинги: 44
Коментари: 49
Гласове: 269
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031